Adun Kunak Bakal Meninggalkan Warisan

Uinna betul kah Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kunak Norazlinah Arif akan mengikut jejak Adun Sindumin meninggalkan parti Warisan.

Kenyataan rasmi akan dibuat oleh empunya diri dalam minggu ini. Betul kah?

Sebenarnya berita ni telah tersebar sejak seminggu yang lalu, bekas penyokong Warisan sendiri yang menelefon admin.

Katanya sebelum memaklumkan perkara ini.

Ngam lah tindakan Adun Sindumin meninggalkan parti Warisan tu apa juga yang ditunggu kalau sebagai wakil rakyat tidak mampu lagi membantu masyarakat yang ada di kawasannya.

Dulu semasa Warisan menjadi kerajaan negeri, lanjutnya. Mereka tidak memberikan peluang berekonomi kepada rakyat Sabah atau penyokong mereka, hanya kumpulan tertentu yang diberikan peluang.

Bro tidak mustahil selepas ini Adun Kunak akan mengikut jejak Adun Sindumin. Apa juga yang dia tunggu, kalau pun dia bertahan tidak ada juga gunanya. Paling paling pengundi di kawasannya tidak akan terbela.

Bukan hanya tidak terbela tapi hanya menjadi mangsa keadaan.

Oleh itu kalau dia masih bertanding atas tiket Warisan, pasti akan tumbang. Jadi tindakan meninggalkan parti Warisan adalah tindakan yang amat wajar dan tepat pada masanya.

Nah tiga orang sudah Adun Warisan meninggalkan parti mereka dan akan menyokong kerajaan GRS atau Bersatu. Mula mula dulu, Adun Sebatik lepas itu Adun Sindumin dan yang terakhir kalau ini menjadi kenyataan Adun Kunak.

6 thoughts on “Adun Kunak Bakal Meninggalkan Warisan

Add yours

  1. Janglilun kamlun… Hehehehehe ada baik jumpa depan2x jika kenyataanmu ni benar jgn tabur2x fitnah tuhan marah… Igt dunia sdh tua tkut kau tk sempat bertaubat…

    Like

    1. Siapa juga yang menabur fitnah ni?

      Kau ingat admin ni macam Warisan kah. Hari hari membohong kononnya kerajaan akan bertukar tangan yang ada malah wakil rakyat Warisan meninggalkan parti mereka.

      Tidak ada maknanya memfitnh Warisan, bukan tidak pernah terbukti benar ramai yang meninggalkan parti.

      Like

    1. Nah lain pula kamu ni. Hahaha. Tidak boleh menerima kebenaran. Kamu sendiri laskar Warisan tidak mampu menghalang kawan sendiri bagi menghubungi admin tapi admin pula yang dipersalahkan.

      Terima lah hakikat. Tidak Warisan tu menjadi pembangkang kalau tidak ditolak oleh pengundi.

      Like

    1. Etika apa pula ni. kalau itu tidak jadi adalah sebabnya tu, sebab maklumat ini orang Warisan sendiri yang bagi. Yang pasti saya tidak menipu.

      Admin ni bukan besi buruk Warisan. Kenapa tidak pernah pemimpin dan penyokong Warisan meninggalkan parti ini. Terang terang tumbang di pilihan raya negeri, nak cakap merapu pula ya. Hemmm!

      Kawan yang call saya itupun totok Warisan tapi hari ini macam tidak sudah. Apa yang nak dihairankan?

      Like

Tinggalkan komen

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Blog di WordPress.com.

Atas ↑