Bantuan Prihatin Covid 19 2.0 Sabah

Kerajaan Negeri telah bersetuju untuk melaksanakan Bantuan Prihatin COVID-19 2.0 kepada penduduk rakyat Sabah yang terjejas akibat pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan.
Bantuan ini melibatkan peruntukan sebanyak RM128.98 juta yang akan diagihkan seperti berikut:

1. Peruntukan Kerajaan Negeri berjumlah RM97.4 juta bagi bantuan ‘One-Off’ RM300.00 seorang untuk seramai 324,661 orang terdiri daripada golongan e-kasih, B40, anak yatim, orang tua, orang kurang upaya, ibu tunggal, petani, nelayan, pekebun kecil, penternak, pemandu pelancong, malim gunung, porters, penggiat seni, pemandu teksi, pemandu bas, pemandu lori dan penjaja; dan

2. Peruntukan NADMA berjumlah RM31.58 juta bagi perbelanjaan bakul makanan kepada penduduk Sabah yang terkesan akibat arahan perintah kuarantin di rumah dan lokaliti yang terlibat dalam Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD).
Sekian.

YAB KETUA MENTERI SABAH
16 Januari 2021

5 comments

  1. Pemandu e-hailing warga Sabah di nafi kan untuk dapat kan bantuan ini.mengapa ? Tu kan orang Sabah yang jadi kan mereka jadi menteri.alasan saja

    Like

  2. Okeh good..skrg rakyat hadapi 2 pekara..PKaa dan banjir..yg penting maklumat semasa dan bantuan yg mahu disampaikan notiskan terlebih dahulu agar msg msg tahu tiap tempat ada bantuan sampai..sedih jugak..kat tempat anna…andai benar tidak berduit ..entah mana mau cekau utk bakul makanan ini..covid19 sgt tercabar..yg lepas ada si azrin ‘gemuk runner’ dan masih PPBM ..La nie dah ke Papejuang Tun M..sepi saja..ada dia ..boleh tahu andai ada bantuan sampai…mula tu…tak ambil pun bantuan begini..tapi bila lihat beras 10kg..ada telur sepapan..gula..kopi..fikir balik..bagus jugak..tak pernah anna sendiri pun kena begini..takpa dari parti sendiri..cuma yg lain tu mungkin cuak..kata mcm rare sgt..tapi minta juga barang begini..habih tu..sesen apa pun tak kutip lagi..ada kat bapak..dan anna pun fikir..kelam kelibut mau bayar duit tertunggak…next week..nak pi apply kerja kat kedai kawan..sementara dalam setahun ini..sebelum dapat gerak balik ke KL semula..ngam ngam PKP+ darurat..betul juga andai kita beri alasan TPM itu mmg ada..dia stuck tak lepas ke federal..masih sangkut kat negeri..Logik jugak..jgn mereka dok kalut mau rebut jawatan tu..😁…kau tahu kawan..bdk bdk pejuang dok kempen pasal rejoint PH+PR …apalagi Tun M & Shafie Afdal.. aku tak dapat terfikir ..gi mane Shafie tu jika PM9..Sabah pun tak llulus grednya..mahu jadi PM 🇺🇸 konon Dap yg mahu begitu..auta LokLak..yg anwar pulak…dah kelam mata lihat kat lain sudah tak nampak apa..mcm siaran TV tiba tiba hang jap..nak tahu anwar melompat..kata aja PM 9 Tun M ..gerenti ..please Tun M search other partner to joint…😁

    Like

Tinggalkan Jawapan kepada Arif Yong Abdullah Batal balasan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: