Muslihat DAP Berusaha Menafikan Hak Bumiputera Terbongkar

Admin tidak pernah bersikap perkauman dalam erti yang sebenarnya.

Tetapi bila ada yang lupa diri dan menutup mata mereka sambil merendahkan keberadaan masyarakat tempatan, maka waktu itu admin akan tampil sebagai rakyat yang kritikal dan sinis terhadap mereka. Ironinya menyebabkan mereka yang berkenaan tidak boleh tidur malam. He!

Perlu diingat Warisan ada kerjasama yang erat dengan parti DAP buktinya pada pilihan raya negeri Sabah 2020, calon DAP menggunakan lambang parti Warisan.

Kita juga maklum dalam kerjasama itu Warisan hanyalah alat DAP untuk merata hak dan kekayaan di negeri ini. Ini kerana DAP tahu atitud kepimpinan Warisan yang sanggup melakukan apa saja termasuklah menafikan hak Sabahan demi kuasa politik.

Pernah kamu dengar tuntutan dari beberapa pemimpin Warisan supaya mereka juga dikategorikan sebagai Bumiputera. Walaupun pada hakikatnya tidak bersambung sama sekali?

Hakikatnya majoriti rakyat Sabah sedia maklum, ada beberapa kriteria dalam sistem JPN telah diisi dengan maklumat yang salah supaya bangsa atau kaum berkenaan layak memilik dan menuntut hak sebagai Bumiputera. Jadi cukuplah tak kan dibagi betis mahu paha pula kan.

Kesimpulannya jangan pernah menyokong Parti Warisan kerana parti ini berkerjasama dengan DAP. Parti ini juga dihuni oleh ramai pemimpin picisan dari puak yang tidak sedar diri.

Tinggalkan komen

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.