Presiden Warisan Tegar Mengkhianati PKR & DAP

Walaupun kisah ini ibarat nasi yang sudah menjadi bubur tapi perlu juga dijelaskan kepada rakyat biar tahu kedudukan sebenar dan pada jentera Parti Warisan agar tidak lagi sombong bodoh menghina kepimpinan Perikatan Nasional (PN) sebagai pengkhianat dan jangan ingat Pakatan Harapan (PH) tidak tahu niat jahat Presiden Parti Warisan terhadap mereka. Justeru itu tidak usahlah pemimpin dan jentera Warisan berlagak baik terhadap PKR dan DAP Sabah. Bikin geli!

Perbincangan awal bagi membentuk kerajaan Perikatan Nasional dalam masa yang sama memutuskan akan menolak kerajaan PH berlaku pada 23 Februari 2020.

Ia dihadiri oleh lima presiden parti atau Gabungan iaitu Muhyiddin Yassin (PPBM) Zahid Hamidi (UMNO) Hadi Awang (PAS) Shafie Apdal (Warisan) dan Abang Johari (GPS).

Pada hari yang sama selepas mereka mendapat kata sepakat. Kelima-lima Presiden berkenaan datang ke Istana negara untuk menyerahkan SD sebanyak 131.

Tapi atas sebab tertentu yang menyebabkan perancangan berubah. Presiden Warisan memutuskan untuk menyokong Tun Mahathir berbanding Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri Malaysia yang kelapan.

Moral yang ingin admin tunjukkan di sini ialah pengkhianatan Warisan terhadap PH iaitu PKR, DAP dan Amanah.

Rupanya dalam diam Presiden Warisan tegar mengkhianati kepercayaan PKR dan DAP di Sabah. Almaklum lah dua parti ini juga menyumbang kepada pembentukan kerajaan negeri Sabah yang diketuainya.

Adakah selepas ini hubungan Warisan dan PKR Anwar serti DAP di negeri Sabah akan dingin. Kalau tidak terjejas maka pastilah ada diantara mereka yang bacul pada perjuangan parti atau kah dalam diam dua parti ini sedang bersiap siap untuk menikam balik Warisan dari belakang. Kita tunggu dan lihat!

Pada Warisan jangan marah pada pendedahan ini kerana karma itu sentiasa ada hanya menunggu saat dan ketikanya.

2 thoughts on “Presiden Warisan Tegar Mengkhianati PKR & DAP

Add yours

Tinggalkan komen

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Blog di WordPress.com.

Atas ↑