Totok Warisan, Dr M & Rais Yatim, Apa Bukti Equanimity Itu Dibeli Menggunakan Dana 1MDB?

Michael Persius still missing. Understand what I mean?

Skandal Tongod lah yang paling sesuai dijadikan perbandingan bila mana totok Warisan cuba mengaitkan Equanimity dengan 1MDB.

Maksudnya sebelum totok totok seperti parti Warisan cuba mempolitikkan Equanimity, maka sebaiknya mereka terlebih dahulu mengumumkan kedudukan terkini si Michael Persius yang dipercayai terlibat secara langsung dalam skandal tanah di Tongod.

Bha tidak apalah, mari kita kutip cerita murahan pemimpin dan jentera pembangkang.

Dimana Warisan, Dr M dan Rais Yatim cuba memutar belitkan kenyataan Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Salleh Said.

Salleh Said sebelum ini menyatakan bahwa tidak ada bukti yang dapat menunjukkan bahawa kapal yang disita itu adalah milik Low Taek Jho dan dibeli menggunakan dana dari 1MDB. Jelas dan terang apa yang cuba disampaikan oleh Menteri Komunikasi kan?

Tapi telah diputar belit oleh pembangkang, kononnya Menteri Komunikasi itu telah menafikan kapal layar Equanimity sebagai milik Jho Low, sedangkan dalam masa yang sama Jho Low kecewa selepas DOJ menahan kapal layarnya. Maksudnya kenyataan Salleh Said itu bertentangan dengan kenyataan Jho Low, sejurus Equanimity di tahan oleh pemerintah Indonesia.

Hakikat nya apa yang dinyatakan oleh Menteri komunikasi itu adalah benar dan berfakta ini kerana skandal 1MDB sedang dalam siasatan DOJ atau Badan Keadilan Amerika. Jadi selama siasatan itu berjalan, selama itu jugalah tidak ada satu pun rakyat Malaysia yang tahu bahawa kapal layar itu dibeli menggunakan dana dari 1MDB.

Dan tujuan Menteri Komunikasi membuat kenyataan awal ialah supaya tidak ada masyarakat yang bakal terpedaya oleh putar belit pihak pembangkang, seperti mana sekarang.

Tapi kenapa pula jentera tolol Warisan, Dr M dan Rais Yatim yang beriya sangat menyalahkan Datuk Salleh Said, seolah olah mereka tahu Equanimity itu dibeli menggunakan dana dari 1MDB, boleh mereka tunjukkan bukti?

Pada pembangkang, jangan saja pandai menyaiko orang lain seolah olah tahu sangat apa yang sedang berlaku.

Jangan mereka lupa, apa yang dikatakan oleh seorang peguam dari negara Amerika berhubung 1MDB.

https://jalinluin.com/2017/12/06/tindakan-sivil-keatas-harta-dan-bukannya-individu-tom-goldstein/

3 thoughts on “Totok Warisan, Dr M & Rais Yatim, Apa Bukti Equanimity Itu Dibeli Menggunakan Dana 1MDB?

Add yours

  1. Mau bukti?
    Suruh pm najib bertindak panggil jho low. Seterusnya buat RCI 1mdb. Kuasa di tangan najib. Kenapa dia membisu? Apa guna ada kuasa kalau isu penting macam itu pun masih bisu?

    Pemimpin jenis apakah itu jika pelbagai maklumat sdh diketahui umum tapi dia menikus?

    Totok bn gunalah otak..bukan letak otak kamu di tapak kaki! Tidak malu kah?

    Like

Tinggalkan komen

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Blog di WordPress.com.

Atas ↑